Vraag en antwoord

Bestellen en leveren

Hoe plaats ik een bestelling?
Wat zijn de levertijden?
Hoe werkt de aflevering van fietsen, scooters en motoren?
Hoeveel verzend- en servicekosten betaal ik?
Kan ik mijn bestelling volgen?
Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Mijn bestelling is niet compleet. Wat moet ik doen?
Leveren jullie in het buitenland?
Leveren jullie ook op de Waddeneilanden?
Kan ik een artikel reserveren?
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Hoe plaats ik een bestelling?
U selecteert in onze webshop de artikelen die u leuk vindt en geeft aan hoeveel artikelen u hiervan wilt hebben. Ga naar uw winkelwagentje en klik op ‘Afrekenen’. Nu komt u in uw winkelwagen overzicht. Als het gekozen artikel overeenkomt met uw wensen, klikt u op ‘Afrekenen als gast’ of 'Account aanmaken'. U bevestigt de bestelling door uw persoonlijke gegevens in te vullen, de wijze van betalen en de juiste levering te bepalen. Tot slot gaat u akkoord met de algemene voorwaarden en plaatst u de bestelling. Daarna gaan wij voor u aan de slag.

Wat zijn de levertijden?
Dit is afhankelijk van het gekozen artikel en de bezorgservice. Indien het een postverzending betreft, wordt het pakket door onze pakketservice verzonden. Hiervoor geldt binnen 2-3 werkdagen in huis. Mits het artikel op voorraad is.

Betreft het een grote levering, zoals een fiets, scooter of motor? Dan zal de bestelling door onze chauffeur of vervoerder bezorgd worden. Wij nemen dan binnen 1 werkdag contact met u op om de afleverdatum vast te stellen. De fiets, scooter, motor wordt dan tevens rijklaar gemaakt voor u. De levering zal plaatsvinden tot aan de deur, wij leveren niet op een verdieping.

De genoemde levertijden zijn slechts een indicatie en we gaan uit van artikelen die bij ons of bij onze fabrikanten op voorraad zijn.

Hoe werkt de aflevering van fietsen, scooters en motoren?
Deze zijn te zwaar voor een reguliere pakketdienst. In dit geval wordt het artikel afgeleverd door onze chauffeur of externe vervoerder. Nadat u de bestelling heeft geplaatst zullen wij binnen 1 werkdag contact met u opnemen over de bezorging. Samen maken wij een afspraak. Daarna zal de fiets, scooter of motor rijklaar gemaakt worden. Bij het maken van de afspraak ontvangt u een tijdsblok (indicatie) waarbinnen u thuis moet zijn voor levering. U hoeft dus niet de hele dag op ons te wachten, maar slechts een deel van de dag. 

Hoeveel verzend- en servicekosten betaal ik?
Wat u betaalt aan verzendkosten hangt volledig af van de bestelling die u plaatst. Voor kleine artikelen welke door de pakketdienst bezorgd kunnen worden, betaalt u €6,95. Betreft het een grote levering, zoals een fiets, scooter of motor? Dan zal de bestelling door onze chauffeur of vervoerder bezorgd worden. Hieronder kunt u de prijzen vinden.

Tarief pakketjes binnen Nederland € 6,95 en voor België € 14,95
Tarief transport  binnen Nederland € 8,50 en voor België € 28,50
Tarief transport brommers & motoren binnen Nederland € 37,50 en voor België € 57,50

Rijklaarkosten:

Fiets rijklaarkosten €27,50*
E-bike rijklaarkosten €45,00*
Tandem / bakfiets / specials rijklaarkosten €67,50*
Speed Pedelec  rijklaarkosten €126,00*
Bromfiets rijklaarkosten €256,00*
Motor rijklaarkosten €350,00*

*deze prijzen zijn excl. transportkosten

Als u meerdere artikelen bestelt uit verschillende categorieën betaalt u de prijs voor de hoogste categorie. Bijvoorbeeld: een moederfiets met kinderzitje dan betaalt u € 36,00 aan kosten (€27,50 + €8,50). U betaalt geen extra servicekosten, wel de rijklaarkosten (€27,50).

Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, zodra de bestelling verzonden is via onze pakketdienst (PostNL). Via de mail ontvangt u een bevestiging van de bestelling met daarin de link of code waarmee u de bestelling kunt traceren.

Onze pakketten worden verzonden via PostNL. PostNL doet 2 bezorgpogingen. Lukt het niet om uw pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging? En heeft u de bezorging van te voren niet gewijzigd? Dan kunt u de zending ophalen bij een Postkantoor bij u in de buurt. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor u heeft achtergelaten. 

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?
In het geval van bezorging door onze chauffeur of vervoerder nemen wij binnen 1 werkdag contact met u op om een bezorgmoment af te spreken. Bij het maken van de afspraak ontvangt u een tijdsblok (indicatie) waarbinnen u thuis moet zijn voor levering. U hoeft dus niet de hele dag op ons te wachten, maar slechts een deel van de dag.

In het geval van postbezorging kunt u het moment niet zelf uitkiezen, maar u kunt het pakketje wel volgen waardoor u precies weet wanneer en hoe laat u thuis zou moeten zijn.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Ja, de bestellingen kunnen afgehaald worden tijdens
openingstijden van Rein Veenendaal Fietsen. Hier zijn verder geen verzendkosten aan verbonden. Wel betaald u rijklaarkosten vanaf €27,50, zodra u besluit tot het kopen van een fiets, scooter of motor nadat de proefrit is bevallen. Voor het afhalen van accessoires, onderdelen, fietskleding etc. betaald u geen servicekosten.

Heeft u iets in onze webshop gezien, wat u het liefst vandaag nog in huis wilt hebben? Om teleurstellingen te voorkomen, verzoeken wij u altijd even te bellen. Het is altijd mogelijk dat u andere klant u net voor is.

Mijn bestelling is niet compleet. Wat moet ik doen?
Stuur een e-mail met daarin de naam van het ontbrekende artikel en uw bestelnummer. Wij zullen z.s.m. controleren waar het mis is gegaan en het missende artikel naar u toesturen.

Leveren jullie in het buitenland?
Wij leveren in Nederland en België. Voor België zijn de verzendtarieven anders. Meer informatie hierover kun u vinden onder het kopje Hoeveel verzend- en servicekosten betaal ik?

Mocht er iets niet duidelijk zijn over de verzendkosten, neemt u dan gerust contact op met ons.

Wilt u een artikel over de grenzen van Nederland en België laten bezorgen? Dan kunnen wij dit ook voor u realiseren. Neem u dan even per mail contact met ons. Wij zullen dan voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Leveren jullie ook op de Waddeneilanden?
We leveren ook op de Waddeneilanden. Pakketleveringen worden door PostNL gewoon op de Waddeneilanden geleverd. Fietsen leveren wij ook op de Waddeneilanden, alleen de tarieven daarvoor zijn een uitzondering op de gewone tarieven. Neem hiervoor contact met ons op via info@reinveenendaal.nl.

Kan ik een artikel reserveren?
Ja, u kunt een artikel reserveren indien deze niet direct meegenomen kan worden uit de winkel of als het artikel niet op voorraad is. Geef dit aan bij een van onze medewerkers en vraag naar de voorwaarden. Spreekt u met een van onze medewerkers dan ook even af wanneer u het artikel af zou willen halen, wij zorgen dat deze dan voor u klaar staat. Komt u op de afgesproken dag niet opdagen, gaat het artikel terug de winkel in.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden van Rein Veenendaal Fietsen - webshop kunt u hier vinden.


Categorieën

Sluit venster

Deze site gebruikt cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. Klik hier voor meer informatie. Klikt u verder gaat u automatisch akkoord met cookies